Monday, May 5, 2014

Japán osztályozó vizsga - második felvonás

Sziasztok!

Kicsit újból megkéstem a bejegyzéssel, mostanában susszanásnyi időm sincs. Elnézést kérek, és amint picit több időm lesz (értsd: lemennek az érettségi vizsgáim), pótolom.  A legutóbbi bejegyzésem óta az e-felvételim hitelesített státuszba került, és a befizetésemet is lekönyvelték, szóval legalább május végéig, vagy az érettségi szóbeli részéig nincs vele különösebb tennivalóm. A bejegyzés pedig jóval hamarabb felkerülhetett volna, ha nem most lett volna a vizsgaidőszakom a sulimban, de nem keresek kifogásokat. (2014.04.16., szerk.) Időközben elballagtam a sulimból, és ma túlestem az első megmérettetésen, a magyar írásbelin. (szerk, 2014.05.05.)
Az elmúlt pár hetem/hónapom a japán osztályozó vizsgára való készüléssel telt, és emellett még kegyetlenül 忙しかったのよ. De most itt vagyok, és pótolom a hiányosságaimat.
Tehát, japán osztályozó vizsga. Az osztályozó a 11-12. évből április 10-én volt,  Hogy hogyan tehettek osztályozó vizsgát japánból, egyszer már leírtam, nem szeretnélek ezzel untatni Benneteket még egyszer.
A Babitsban - azt hiszem erről már korábban is írtam - a Minna no Nihongo-ból tanulnak, így a Minna no Nihongo volt a 11-12. év követelménye, annak is a II. kötete.
A múltkori felálláshoz képest, amikor csak négyen voltunk, most lényegesen nagyobb volt a létszám, kb. 10-15. :) Örültem, hogy láthattam ismerős arcokat az előző vizsgáról, és sok új emberrel ismerkedhettem meg. A végére azt hiszem egész jó kis csapattá kovácsolódtunk össze.
A vizsgának egyébként (pont mint az első félévben) írásbeli és szóbeli része is volt. Az előző félévhez képest most úgy éreztem a szóbeli része jobban ment, ami talán (sőt meg merem kockáztatni, biztos) annak köszönhető, hogy a Senseiemmel a vizsga előtti 1-1,5 hétben az órákon végig szóbeliztünk.
Az írásbeli nem okozott különösebb meglepetéseket, egyrészt mert gyakorlatilag nem volt több egy egyszerű dolgozatnál. Másrészt, mert ugyanúgy a Minna no Nihongo alapján készültek a feladatok, mint az első félévben.
Kicsit talán úgy éreztem a 12-es írásbeli könnyebbnek bizonyult a 11-esnél de ez ízlés kérdése, a többiek nem biztos hogy hozzám hasonlóan vélekednek.
És szeretnék még egyszer bocsánatot kérni Tőletek drága olvasóim, hogy ennyit késlekedtem ezzel a bejegyzéssel.
A következő bejegyzés egy gyors helyzetjelentés lesz az érettségi első napjáról. ^^ 

No comments:

Post a Comment