Wednesday, March 4, 2015

Vizsgaleírások - Japán nyelvtan III.

Sziasztok!

Íme, megérkezett a Japán nyelvtan vizsgaleírása. A vizsga 3 nappal volt az Irodalomtudomány után, a Reviczky-ben.
Mielőtt még bárki azt hinné, hogy hűdebonyolult vizsgáról van szó, megnyugtatom, egyáltalán nem az, sőt. :3 

Én mondjuk alapjáraton szerettem (és szeretem) Janó tanár úr óráit, így a vizsgára is naaagy mosollyal az arcomon mentem be, és talán nem izgultam annyira, mint a többinél. Ahogy az előbb írtam, egészen egyszerű volt a vizsga, ez is hasonló volt, mint a JLPT. Vagyis négyválasztós, karikázós feladatban kaptunk 10 mondatot.

Janó tanár úr az utolsó órák környékén megadta, hogy melyik leckékből kell átnézni a mondatokat, amik a vizsgán esélyesek lehetnek. A leckékből sem kérte az össze szöveget (egy-egy leckében 4 szöveg van: 3 kaiwa, és egy yomimono, azaz olvasmány), helyette csak azokat a példamondatokat, amik a nyelvtani magyarázatokat szemléltetik.

Mivel a félévben az első leckétől az 5.-ig vettük át az anyagot, így az azokban előforduló nyelvtanok példamondatai közül voltak a vizsgában.

A feladatok karikázós jellege miatt, talán 5-6 perc alatt megcsináltam, tanár úr a szemem előtt talán 2 perc alatt ki is javította, és megtudhattuk a jegyemet. "Meglepő" módon ötösre sikerült, 100%-kal. ^^

Végül pedig egy kisebb jó tanács azoknak, akik úgy érzik 5 percért értelmetlen lenne megtenniük egy másfél órás vonat/buszutat: tegyetek a vizsgával egy napra még egy vizsgát, és máris lesz másik értelme is bejönni aznap. :3

No comments:

Post a Comment