Sunday, June 21, 2015

Tárgyleírások - Japán vallástörténet

Sziasztok!

Íme, a hétfői utolsó órám tárgyleírása, ami a Japán vallástörténet volt. Mint azt az óra elődjének "hibridbejegyzésében" említettem, bár eredetileg ezt az órát tavaly a másodéveseknek még Nemeshegyi tanár úr tartotta, mivel "nyugdíjba vonult", abban az örömben volt részünk, hogy új tanár tartotta az órát.

Óra: Japán vallástörténet
Oktató: Dr. Soós Sándor
Kód: BJP 2610
Időpont: Hétfő, 14:00-16:00
Helyszín: Díszterem

Háát, hol is kezdjem? Amilyen jól éreztem hogy indul, annyira rossz lett félév végére. Soós tanár úr egy nagyon kedves kis bácsikának tűnik, de valahogy nekem nem ez jött át belőle pláne nem a vizsgán, de erről később.

Na szóval, igazából én úgy vettem észre, hogy tanár úr valahogy talán nem tud a témánál maradni hosszabb ideig, és csapong össze-vissza. (Drága évfolyamtársaim, ha valaki közületek olvassa a blogot, és cáfolni tudja eme kijelentésemet, kérlek, nyugodt szívvel tegyétek meg!) Talán pont ebből következik, hogy nekem bizony nem lett ebből a tárgyból értékelhetőnek nevezhető jegyzetem. Szégyenlem bevallani, de sajnos ez van.
Legelőször már az első órán kezdődött a fonal elvesztése, amikor nem tudtam kötni a neveket semmihez, mert csak dobálgatta egymás után a képeket és nem tudtam, hogy akkor most ki mit csinált, hol, mikor. 
A következő amikor igazán elvesztettem a fonalat akkor volt mikor hogy-hogy nem valahogy az Ainuk (Hokkaidón élő népcsoport) mellé odatársította a sziú indiánokat. Bár azzal sikerült tisztába jönnöm, hogy bizony-bizony mindkét népcsoport sámánizáló, több összefüggést nemigen véltem felfedezni. Persze lehet, hogy csak bennem van a hiba.

Nem tudom, vajon a következő évi elsősöknek is Ő marad-e, de ha igen, arra drága leendő károlisok készüljetek, hogy nagyon komolyan veszi a katalógust kedves tanár úr. Mire eljutott oda, hogy talán ésszerűbb lenne óra elején odaadni a katalógust, és aztán akit nem érdekel szállingózzon a szélrózsa minden irányába, eljutottunk az utolsó óráig. (Hacsak emlékeim nem csalnak és ez az egész korábban történt.)

Hogy miért mondtam, hogy "szállingózzon a szélrózsa minden irányába"? A válasz nemes egyszerűséggel csak annyi, hogy a szóbeli vizsga nem az órán leadott anyagból állt, hanem volt 10 tétel, ami közül egyet kellett választani, és azt kellett részletesen kidolgozni.

Igyekeztem objektív maradni, és türtőztetni a bennem dúló szarkazmust az órával kapcsolatban, és próbáltam nem a negatív dolgokra fókuszálni, nem tudom mi mennyire sikerült...

No comments:

Post a Comment